Make Financial Statements Useful With These 6 Tips
ធ្វើឱ្យរបាយការណ៍ហិរញ្ញវត្ថុមានប្រយោជន៍ជាមួយ6 ចំណុចនេះ
ការព្យាយាមដំណើរការអាជីវកម្មដោយគ្មានរបាយការណ៍ហិរញ្ញវត្ថុល្អ គឺដូចជាការទៅមើលកុនដោយមិនដឹងព័ត៌មាននៅលើតារាងម៉ោងចាក់ផ្សាយ ។ ប៉ុន្តែតាមបទពិសោធដែលធ្លាប់មាន ម្ចាស់អាជីវកម្មខ្នាតតូចជាច្រើនបានព្យាយាមយ៉ាងពិតប្រាកដ។
ពួកគេមានរបាយការណ៍ហិរញ្ញវត្ថុដែលល្អបំផុត តែមិនមានប្រយោជន៍សម្រាប់ការគ្រប់គ្រងសេចក្តីសម្រេចចិត្ត។ លើសពីនេះទៀតម្ចាស់អាជីវកម្មខ្នាតតូចតែងតែទទួលបានរបាយការណ៍ហិរញ្ញវត្ថុរបស់ខ្លួនយ៉ាងយឺតយ៉ាវដែលពួកគេធ្វើឱ្យលែងពាក់ព័ន្ធជាមួយ។ សម្រាប់សហគ្រិនដែលកំពុងពឹងផ្អែកលើអាជីវកម្មរបស់ពួកគេ ដើម្បីផ្តល់ប្រភពប្រាក់ចំណូលស្របគ្នាសម្រាប់ពួកគេ និងគ្រួសាររបស់ពួកគេនេះមិនមែនជាអ្វីដែលអាចទទួលយកបានទេ។
យ៉ាងហោចណាស់អ្នកត្រូវតែមានរបាយការណ៍ហិរញ្ញវត្ថុត្រឹមត្រូវ ដែលជាតម្រូវការពេញលេញ។ ប្រសិនបើអ្នកមិនទទួលបានហិរញ្ញវត្ថុត្រឹមត្រូវអ្នកប្រហែលជាត្រូវការអ្នកកត់ត្រាថ្មី។ លើសពីនេះទៅទៀតយើងសូមណែនាំនូវគន្លឹះប្រាំមួយ សម្រាប់ធ្វើឱ្យប្រសើរឡើងនូវដំណើរការរាយការណ៍ហិរញ្ញវត្ថុរបស់អ្នក៖
ពួកគេមានរបាយការណ៍ហិរញ្ញវត្ថុដែលល្អបំផុត តែមិនមានប្រយោជន៍សម្រាប់ការគ្រប់គ្រងសេចក្តីសម្រេចចិត្ត។ លើសពីនេះទៀតម្ចាស់អាជីវកម្មខ្នាតតូចតែងតែទទួលបានរបាយការណ៍ហិរញ្ញវត្ថុរបស់ខ្លួនយ៉ាងយឺតយ៉ាវដែលពួកគេធ្វើឱ្យលែងពាក់ព័ន្ធជាមួយ។ សម្រាប់សហគ្រិនដែលកំពុងពឹងផ្អែកលើអាជីវកម្មរបស់ពួកគេ ដើម្បីផ្តល់ប្រភពប្រាក់ចំណូលស្របគ្នាសម្រាប់ពួកគេ និងគ្រួសាររបស់ពួកគេនេះមិនមែនជាអ្វីដែលអាចទទួលយកបានទេ។
យ៉ាងហោចណាស់អ្នកត្រូវតែមានរបាយការណ៍ហិរញ្ញវត្ថុត្រឹមត្រូវ ដែលជាតម្រូវការពេញលេញ។ ប្រសិនបើអ្នកមិនទទួលបានហិរញ្ញវត្ថុត្រឹមត្រូវអ្នកប្រហែលជាត្រូវការអ្នកកត់ត្រាថ្មី។ លើសពីនេះទៅទៀតយើងសូមណែនាំនូវគន្លឹះប្រាំមួយ សម្រាប់ធ្វើឱ្យប្រសើរឡើងនូវដំណើរការរាយការណ៍ហិរញ្ញវត្ថុរបស់អ្នក៖
1.ប្រព័ន្ធត្រឹមត្រូវ (The right system) ជាទូទៅ វាល្អបំផុតក្នុងការប្រើប្រព័ន្ធគណនេយ្យតាមសមូហភាពជាជាងប្រព័ន្ធសាច់ប្រាក់។ ប្រព័ន្ធបង្គ្រប់ធ្វើការងារបានល្អប្រសើរក្នុងការផ្គូផ្គងការចំណាយទៅនឹងចំណូល។ ប្រសិនបើអ្នករាយការណ៍ពីប្រាក់ចំណូល និងការចំណាយដែលជាប់ពាក់ព័ន្ធក្នុងកំឡុងពេលខុសគ្នា នោះលទ្ធផលអាចជាការផ្លាស់ប្តូរពីប្រាក់ចំណូលពីមួយខែទៅមួយខែ។ ក្រុមហ៊ុនអាចបង្ហាញពីការខាតបង់ក្នុងរយៈពេលមួយខែ ហើយនឹងទទួលបានផលចំណេញច្រើនបន្ទាប់ទៀត។ ការប្រែប្រួលនៅក្នុងលទ្ធផលនេះ រារាំងម្ចាស់ពីការយល់ដឹងពីដំណើរការពិត។ ប្រសិនបើមានគុណសម្បត្តិក្នុងការប្រើគណនេយ្យជាសាច់ប្រាក់ អ្នកនៅតែអាចធ្វើវាបាននៅពេលដែលប្រើប្រាស់គណនេយ្យតាមសមាសភាពសម្រាប់ការសម្រេចចិត្តគ្រប់គ្រង។
2. គណនេយ្យត្រឹមត្រូវ (Accurate Accounting) ចំណាយដោយឡែកពីគ្នាដោយផ្ទាល់ជាមួយការផ្តល់ផលិតផល ឬសេវាកម្មរបស់អ្នកពីការចំណាយផ្សេងទៀត (ការលក់ ការចំណាយរដ្ឋបាល និងចំណាយផ្សេងៗ) ។ វានឹងអាចឱ្យអ្នកគណនាភាគរយសរុប (ស្មើទៅនឹងភាពខុសគ្នារវាងប្រាក់ចំណូល និងតម្លៃដែលត្រូវបានផ្សារភ្ជាប់ដោយផ្ទាល់ជាមួយការបង្កើតចំណូលដែលបែងចែកដោយប្រាក់ចំណូល) ។ ជាទូទៅភាគរយសរុបនឹងនៅថេរពីមួយដំណាក់កាលទៅមួយ ប្រសិនបើវាប្រែប្រួលខ្លាំងវាអាចបង្ហាញពីបញ្ហា។
3. បន្ទាត់តាមបន្ទាត់ (Line by line) នៅក្នុងអាជីវកម្មសេវាមួយ ការយល់ដឹងពីប្រាក់ចំនេញនៃការងារ និងអតិថិជនគឺមានសារៈសំខាន់។ ស្រដៀងគ្នានេះដែរ នៅក្នុងអាជីវកម្មដែលមានមូលដ្ឋានលើផលិតផលវាមានសារៈសំខាន់ក្នុងការយល់ពីប្រាក់ចំនេញបន្ទាត់ផលិតផល។ យើងតែងតែរកឃើញអាជីវកម្មខ្នាតតូចដែលមិនមានប្រាក់ចំណេញអតិថិជន ឬខ្សែបន្ទាត់ផលិតផលហើយមិនស្គាល់វា។ នៅពេលដែលអ្នករកឃើញភាពខុសគ្នា វាល្អបំផុតក្នុងការបង្កើនតម្លៃ ឬឈប់ធ្វើការងារដែលមិនចំនេញ។
4. គណនេយ្យភាព (Accountability) ប្រាក់ចំណូលនិង ការចំណាយដែលជាការទទួលខុសត្រូវរបស់អ្នកគ្រប់គ្រងតែមួយ គួរតែត្រូវបានបំបែកដោយឡែកពីគ្នា។ នេះធ្វើឱ្យកាន់តែងាយស្រួលក្នុងការធ្វើឱ្យមនុស្សមានការទទួលខុសត្រូវ។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយប្រសិនបើមានអ្នកគ្រប់គ្រងជាន់ខ្ពស់បួននាក់ដែលមានទំនួលខុសត្រូវចំពោះផ្នែកមួយនៃតម្លៃមនុស្ស ក៏ប្រភេទបែបនេះមិនច្បាស់លាស់។ ការគ្រប់គ្រង គឺថាសម្រាប់រាល់បន្ទាត់នៅលើរបាយការណ៍ហិរញ្ញវត្ថុ គួរតែមានមនុស្សម្នាក់តែប៉ុណ្ណោះដែលមានគណនេយ្យភាព។ បំបែកបន្ទាត់ដាច់ដោយឡែកពីគ្នានៅកន្លែងដែលមានមនុស្សច្រើនទទួលខុសត្រូវរហូតដល់អ្នកឈានដល់គណនេយ្យភាព។
5. កាលកំណត់ (Deadline) ទទូចលើការទទួលបានរបាយការណ៍ហិរញ្ញវត្ថុក្នុងរយៈពេលពីរសប្តាហ៍នៃចុងបញ្ចប់នៃខែនីមួយៗ ក្នុងករណីជាច្រើនអ្នកអាចធ្វើបានល្អជាងនេះ។ យើងបានឃើញអ្នករក្សាសៀវភៅដែលផ្តល់របាយការណ៍ហិរញ្ញវត្ថុមួយ ឬពីរខែ ឬច្រើនជាងនេះ បន្ទាប់ពីចុងខែ នេះធ្វើឱ្យតម្លៃរបស់អ្នកធ្វើការសំរេចចិត្តគ្រប់គ្រងបានថយចុះ។ យើងតែងតែឮអ្នករក្សាសៀវភៅនិយាយថា ពួកគេមិនអាចផ្តល់ហិរញ្ញវត្ថុលឿនតាមដែលយើងចង់បាន។ កុំទាន់ទទួលយកការបកស្រាយនេះ ព្រោះអ្នកអាចត្រូវការធនធានបន្ថែម។ អ្នកប្រហែលជាត្រូវប៉ាន់ស្មានរឿងមួយចំនួន តែជាធម្មតា អ្នកអាចទទួលបានរបាយការណ៍ហិរញ្ញវត្ថុល្អក្នុងរយៈពេលពីរសប្តាហ៍នៃចុងខែ។
6. ព័ត៌មានដែលមានទាំងអស់ (All available information) កំណត់ការរៀបចំដោយលំបាកនៅជិតចុងបញ្ចប់នៃរៀងរាល់ខែ វាអាក្រក់ជាងមិនផ្តល់របាយការណ៍ហិរញ្ញវត្ថុឱ្យទាន់ពេលវេលា ដែលត្រូវបានផ្លាស់ប្តូរបន្ទាប់ពីរសេចក្តីថ្លែងការណ៍បានបញ្ជូនរួចហើយ។ ត្រូវយល់ពីរបៀបទទួលរបាយការណ៍ដ៏សំខាន់ទាំងអស់ទាន់ពេលវេលា និងបិទខែ ហើយធាតុបន្ថែមណាមួយអាចចូលទៅក្នុងខែបន្តបន្ទាប់។
ប្រភព៖ Entrepreneur
បកប្រែដោយ៖ DomreiHR
បកប្រែដោយ៖ DomreiHR